De afgelopen 8 jaar is er vol enthousiasme gespeeld om de MOA Golfbokaal. Dit jaar organiseert de MOAj voor de negende keer het Golftoernooi. Het toernooi vindt 1 juli plaats op de prachtige bosrijke baan gelegen in het midden van het land: de Goyer Golf & Country Club, te Eemnes (www.goyer.nl). 

MeMo2 is bij de uitreiking van de MOAwards 2019 in de WesterUnie in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2019. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde is uitgereikt aan Nicole Engels van de NPO. 

Het naslagwerk "Modellen voor Marketing- Insights" is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.

Meer dan een derde van alle medewerkers in Nederland vindt dat de eigen organisatie onvoldoende in staat is om te veranderen. Dat blijkt uit de ‘Nationale Benchmark Verandervermogen 2018’ van adviesbureau Business Fitscan, gebaseerd op onderzoek van RenM|Matrix onder 1.500 werknemers in Nederland – topmanagers, leidinggevenden en medewerkers – uit verschillende sectoren.

Terwijl veel traditionele merken te lijden hebben, groeien 'netwerk brands' juist flink. Tech-merken passeren de grens van $ 1 biljoen in merkwaarde. Shell is het enige Nederlandse merk op de ranglijst. Dit jaar staat het bedrijf op nummer 65, daarmee daalt Shell twee plekken ten opzichte van 2018.

De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 81⁄2 uur aan media. Het grootste deel van de mediatijd wordt besteed aan het kijken van video, 184 minuten per dag.

Op 21 juni organiseert de MOA de Expertise sessie over cognitieve biases. Mis deze speciale Expertise sessie over cognitieve biases uit de gedragspsychologie niet! Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt, dus wees er snel bij.

Vista Equity Partners, een bedrijf mede opgericht door Robert F. Smith, de rijkste Afrikaan Amerikaan in de Verenigde Staten, is toegevoegd aan het rijtje bidders die strijden om het meerderheidsbelang in WPP's insight en analytics onderdeel Kantar.

Met zijn bijdrage "De squeeze tussen 'discount' en 'digital': nieuwe uitdagingen voor service supermarkten" won Laurens Sloot van de Rijksuniversiteit Groningen, de Insights Scientist van het jaar 2019.

Tot Young Talent van het jaar 2019 is Pauline van der Wel van Ipsos uitgeroepen. De marktonderzoeker zit pas anderhalf jaar in het vak.

Aanmelden Cloutoday