Ruigrok NetPanel heeft de afgelopen maanden nieuwe collega’s mogen verwelkomen in het kwalitatieve onderzoeksteam.

Deelnemers aan een Research Panel hebben er veel vertrouwen in dat er bij een panel goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens. Tegelijkertijd zijn niet alle privacyregels bij de deelnemers aan een panel even goed bekend.

Op 29 april organiseert de MOA de MOAcademy "SPSS Advanced datamanagement verdieping" met Robert van Ossenbruggen als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor datamanagers en analisten met minimaal 2 jaar ervaring met SPSS en basiskennis van SPSS syntax is een vereiste. 

Op 3 mei organiseert de MOA de MOAcademy "Steering data science projects" met Sjoerd Koornstra als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe data bronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues.

Ze zijn gepokt en gemazeld in de reclame, Willem van Harrewijen en Hubert van Wensen. Inmiddels runnen ze innovatiebureau The USP Company, maar zijn ze nog altijd onverminderd ‘creatief bezig’ én doen veel onderzoek. Mogelijk door die combinatie – en hun zelfverklaarde eigenwijsheid – zeggen ze in staat te zijn om verder vooruit te kijken dan de komende drie jaar. Waardevol voor merken die toekomstbestendig willen zijn.

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics, heeft onlangs de genomineerden voor de MOAwards 2019 bekend gemaakt. De MOAwards worden uitgereikt aan een toonaangevend bureau en inspirerende professionals, die zich in het afgelopen jaar op één of andere wijze in positieve zin hebben onderscheiden op het gebied van marketing, insights en analytics.

Rambam (BNNVARA) noemt zichzelf een ‘onderzoeksprogramma waarin boeven, bureaucraten en onzin-praters met ongelijke munt worden terugbetaald’. In de uitzending van 24 januari jl. was de marktonderzoekbranche aan de beurt. De teneur was dat uitkomsten van onderzoek op bestelling te krijgen zijn.

Onderzoek is onmisbaar in de onderbouwing van een Effiecase, zegt Mary Hoogerbrugge – voorzitter van de stuurgroep Effie. Een van de onderdelen om onderzoek ‘meer aanwezig’ te maken, is de Effie Ondezoek Check die schrijvers van cases kunnen laten doen. ‘Met de Effie willen we goed onderbouwde cases neerzetten, die bewijzen dat het succes echt komt door de marketingcommunicatie’, zegt Mary Hoogerbrugge.

Als marktleider in de horecagroothandel kan Bidfood niet meer zonder datagestuurd werken. Door de voordelen ervan te demonstreren, lieten de afdelingen online sales- en marketing ook de rest van het bedrijf warmlopen voor data.

In de VS heeft Ipsos het GfK probability-based online panel, voor een niet nader bekend gamaakt bedrag, overgenomen en toegevoegd aan de Ipsos Public Affairs divisie.

Aanmelden Cloutoday